Nobelovu cenu za chemii pro rok 2019 si odnesli vědci, o jejichž vítězství se mluvilo již dlouho, autoři lithium-iontových baterií. Cenu si na třetiny dělí John Goodenough (USA), Stanley Whittingham (USA) a Akira Jošino (Japonsko).
Společnost Kovohutě Příbram nástupnická vybudovala pilotní linku na recyklaci lithiových baterií. Má kapacitu 200 tun ročně, časem by se mohla zvýšit na 250 tun.
Energii budeme ukládat především do lithiových baterií, velkou výzvou však bude i výroba vodíku, ukládání tepla nebo hledání levných principů, jako jsou gravitační elektrárny.
Vývoj mobilních baterií nového typu není nikde vidět • Vědci však přišli na to, jak z lithiových baterií dostat maximum • Změna v nabíjení jim dvojnásobně prodlouží životní cyklus
Toyota představila tříválec, který místo benzínu spaluje vodík. Má mít nulové emise CO2 a rychlejší reakce. Poprvé se ve skutečném autě objeví v květnu při závodech, o silničním nasazení zatím nepadla zmínka.
Automobilka Ford počítá se statisícovou, později až milionovou výrobní kapacitou elektromobilů ročně. Do své nabídky také přidává novou verzi lithiových baterií, která je o něco levnější.
V posledním červnovém týdnu zemřel nejstarší nositel Nobelovy ceny, americký vědec John Goodenough. Jeho nejznámější objevy souvisí s vývojem lithiových baterií.
Několikrát ročně se objeví nějaká ta další technologie lithiových baterií, která slibuje vyřešení prakticky všech současných problémů a jednoduchou masovou výrobu a komercializaci.
Jaká je realita? Lithiové baterie ve...
Zástupci Německa shání napříč Afrikou obchodní partnery. Země by odtamtud chtěla dovážet tzv. zelený vodík. V dohledné době totiž plánuje ustoupit od používání fosilních paliv a vodík je jednou z jejich nejslibnějších...
Oba pohony jsou de facto elektrické – elektromobily si berou energii z baterií a ve vodíkovém autě je palivový článek, který elektrickou energii vyrábí, přiblížil ve studiu Seznamu v Burzovním paláci spoluzakladatel a ředitel...
Vzácný kobalt, důležitá součást lithiových baterií, se těží za neetických a často i nelegálních podmínek. 72 procent světového kobaltu pochází z konžských dolů. Tamní vláda se snažila vtisknout těžbě řád, ale...
Pokud to nebude jen další bublina, jenž slibovala revoluci, která ale nakonec nepřišla, SolidEnergy Systems z Massachusetts by se již brzy mohla stát velmi žádanou společností mezi investory.
Jako jedna z mála totiž tvrdí, že...
Tři roky přimíchávala právnička Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Věra Kubíčková (55) své nadřízené do pití projímadlo. Odvolací senát pražského městského soudu Kubíčkovou za její stěží pochopitelné jednání...
Je auto na vodík bezpečné? O tom se v mnoha článcích mohutně debatuje. První auto na vodík ale nyní prošlo oficiálními crash testy a výsledek je vynikající.
Obavy z blackoutu vyřešil německý výrobce vodních čerpadel Wilo výstavbou elektrárny na čistý vodík. Zařízení skládající se ze dvou kontejnerů a zásobníku na stlačený vodík dokáže pojmout 520 kilogramů paliva a zásobovat z...