Většina Čechů hodnotí celkovou úroveň vzdělání u nás jako dobrou. Devět z deseti si však myslí, že mladí nezískají ve škole dost zkušeností pro uplatnění na trhu práce. Odborníci zase za zásadní problém považují absenci...
V obchodech se vedle značkových výrobků čím dál častěji objevují i privátní produkty jednotlivých řetězců. Zákazníci jim dávají přednost především kvůli ceně, postupně se však zvyšuje i jejich kvalita. Podíl...
Privátní značky obchodního řetězce Billa v současnosti představují 23 procent z více než 38miliardového obratu. Tento podíl by se měl v následujících letech razantně zvýšit, firma chce v roce 2028 prodávat 30 procent zboží pod...
Pod tíhou všeobecného zdražování mnohé domácnosti přecházejí do úsporného režimu. Privátní značky maloobchodních řetězců proto zabírají stále větší část jejich výdajů za potraviny a drogistické zboží.
Privátní značky jsou v České republice na vzestupu, přestože ve všech okolních zemích stagnují. Mezi nejvyhledávanější zboží, které si řetězce nechávají vyrábět na zakázku a pod vlastním brandem, patří mléčné výrobky.
Alespoň někdy si letáky obchodních řetězců prolistuje 92 procent Čechů, a to i v případě, že do obchodu ani nemíní zavítat. Valná většina v nich však vyhledává především slevy a nízké ceny zboží, třetinu lidí pak...
Devět lidí z deseti chce dožít doma, ale devět lidí z deseti umírá v ústavech. Česko stále není připraveno na stárnutí populace a senioři končí v ústavech, i když by při zlepšení péče a nabídky služeb mohli dožít doma....
Mít vlastní značku je pro každého obchodníka terno. Přinášejí vyšší marže a obchodní řetězec jejich prostřednictvím buduje věrnost u zákazníků. Jenže v tuzemsku se privátní značky na tržbách podílejí pouze devatenácti...
Diskontním řetězcům v Česku za posledních dvanáct měsíců meziročně stoupl objem prodaného zboží o 4,3 procenta. Nárůst zaznamenaly i drogerie, a to o 9,8 procenta. Naopak hypermarketům objem prodaného zboží za posledních...
Prodeje zboží prodávaného pod privátní značkou obchodních řetězců v loňském roce po letech stagnace mírně ožily. Jejich podíl na celkových prodejích potravin a drogerie stoupl v ČR na 21,2 procenta, zatímco v posledních letech...
Téměř tři čtvrtiny Čechů si myslí, že tuzemští spotřebitelé mají horší postavení než občané v jiných zemích. Dvě třetiny respondentů také věří, že nejsou dostatečně chráněni. Zároveň však přiznávají, že často...
Až devět z deseti Čechů tvrdí, že striktně dodržují stanovená protiepidemická opatření, vyplývá z průzkumu Medianu pro Český rozhlas. Za nejúčinnější opatření lidé považují povinné nošení roušek a respirátorů, naopak...
Rodiče, partner, děti. Nejbližší rodina je jednoznačně největším důvodem naší radosti. Podle průzkumu NN Životní pojišťovny si to myslí devět z deseti Čechů. „Zdraví často bereme jako předpoklad pro řadu věcí, které...
Tři čtvrtiny Čechů mají obavu z finančního zajištění v důchodu. Už dvě třetiny lidí si proto šetří na stáří, a to nejčastěji pomocí penzijního spoření. Šest z deseti Čechů si přitom myslí, že v důchodu vystačí s 15...
Zkušenost s prodejem nebo nákupem zboží z druhé ruky má naprostá většina lidí. Nejčastějším důvodem k prodeji je pro sedm z deseti Čechů fakt, že neradi vyhazují věci. Na druhou stranu pak více než polovina lidí použité...
Téměř 80 procent Čechů považuje sucho za závažný problém, pouze přes sedm procent si myslí opak. Osm z deseti lidí navíc očekává zhoršení situace se suchem v příštích 20 letech v případě, že by se stát aktivně nevěnoval...