Akční ceny a slevy na české spotřebitele fungují a asi ještě dlouho fungovat budou. Lidé při týdenních nákupech potravin vyberou 47 procent zboží ve slevách. Podle letáků s akčními nabídkami potravin nakupuje 7 z 10...
Zkušenost s prodejem nebo nákupem zboží z druhé ruky má naprostá většina lidí. Nejčastějším důvodem k prodeji je pro sedm z deseti Čechů fakt, že neradi vyhazují věci. Na druhou stranu pak více než polovina lidí použité...
Dvojí kvalitu potravin považuje za problém 77 procent Čechů, zhruba každý sedmý kvůli tomu nakupuje v zahraničí nebo si odtud nechává zboží dovézt. Téměř třetina lidí některé potraviny kvůli tomu nekupuje. Vyplývá to z...
Lidí, kteří do obchodů míří speciálně pro zboží v akci, je mírně přes 20 procent. Každý čtvrtý se při nákupech více než cenou a kvalitou řídí zvykem, 14 procent lidí pak chce nakoupit co nejrychleji. Vyplývá to z...
Přeshraničně v rámci EU nakupuje jen 19 % českých spotřebitelů, ze zemí mimo Evropu si pak zboží v roce 2018 objednalo pouze 10 % Čechů. Vyplývá to z dat aktuálně vydané studie o elektronickém obchodu, kterou připravila...
Dvojí kvalitu potravin považuje za problém 77 procent Čechů, zhruba každý sedmý kvůli tomu nakupuje v zahraničí nebo si odtud nechává zboží dovézt. Téměř třetina lidí kvůli tomu některé potraviny vůbec nekupuje. Vyplývá to...
POHLED IVANA HOFFMANA „Na právu myslet si nahlas své bazírují ti, kdo si cení svobodného slova. Většina lidí se ovšem za všech režimů spokojeně prochází po ulici a nakupuje,“ konstatuje ve svém novém komentáři publicista Ivan...
Zkušenost s nákupem nábytku on-line má už podle průzkumu většina Čechů. Vidět to je i na specializovaných internetových prodejnách, jejichž obrat skokově roste. Otázkou je, jak trh ovlivní avizovaný vstup giganta IKEA.
Vládní zákaz cestování z Česka do ciziny kvůli koronaviru je podle naprosté většiny Čechů nezbytný. Naopak omezení cest po Česku je podle části lidí už zbytečné a většina lidí by toto omezení co nejdříve uvolnila....
Ceny potravin letí už delší dobu vzhůru a mnohé české domácnosti se tomu musely přizpůsobit. Do nákupního chování Čechů tak výrazně zasahují slevy, během nichž nakupuje potraviny více než polovina z nich. Nejčastěji pak za...
Papírové letáky jsou nejsilnější zbraní obchodů při lovu zákazníků. Počet letáků zaplavujících české domácnosti je stále na vzestupu. Začínají se však objevovat první pokusy něco s rostoucím množstvím papírové reklamy...
Čtyřiadvacetiletý černošský manekýn Alpha Dia, který se objevil v českém reklamním letáku obchodního řetězce Lidl, je šokován rasistickými komentáři Čechů na facebookovém profilu obchodního řetězce. Jak řekl v rozhovoru pro...
Se změnou společenského systému z roku 1989 je spokojena většina Čechů, stála za to podle dvou třetin lidí. Opačně smýšlí 22 procent. Poměry v Česku jsou nyní lepší než před rokem 1989 podle 38 procent lidí, podle 17 procent...
Češi si stále více zvykají nakupovat pomocí mobilních telefonů, a to od výběru zboží až po zaplacení. Oproti loňsku vzrostl podíl lidí s touto zkušeností o polovinu. Stejným tempem rostou také mobilní tržby, které podle...
Zvyšující se ceny potravin, energií či služeb se čím dál víc podepisují na životním stylu českých domácností i na jejich nákupním chování. Naprostá většina lidí vnímá pokles své životní úrovně. Svou situaci tak...
Nákup na splátky je v Česku oblíbený, zkušenost s ním mají více než tři pětiny lidí. Nejčastěji si tak Češi pořizují domácí spotřebiče či elektroniku. Průměrná částka za zboží pořízené na splátky je nyní zhruba 14...
Přestože si většina lidí v České republice přeje dožít doma, umírá většina Čechů v nemocnicích. Podle psychologa a ředitele Centra paliativní péče Martina Loučky může i poslední fáze života v nemocnici proběhnout...