Elektřina, vodík, syntetická paliva… Anebo klasický benzin a nafta? Co budeme tankovat po roce 2035 a co v roce 2050? Jak v budoucnosti paliva změní dopravu? Chcete-li znát odpovědi, sledujte Byznys Club.
Tuzemské automobilky vítají, že EU zřejmě umožní prodej aut se spalovacím motorem i po roce 2035, pokud budou jezdit na syntetická paliva, tedy paliva vyrobená chemickou cestou, nikoliv z ropy. Dobrou zprávou podle nich také je, že se...
Syntetická paliva by mohla používat i současná běžná auta, jejich emise CO2 by byly až
o 80 procent nižší. Pokud je bude možné využít, objeví se na trhu ještě před plánovaným zákazem spalovacích motorů v roce 2035,...
Britská automobilka Bentley se i přes své prohlášení, že brzy bude nabízet jen elektromobily, zajímá o syntetická paliva. Na jejich vývoji usilovně pracuje koncernový partner Porsche, podle kterého je zákaz spalovacích motorů...
Je to podvod a vymývání mozku! Expremiér a šéf opozičního hnutí ANO Andrej Babiš se jal lidem v krátkém facebookovém videu vysvětlit, že syntetická paliva, která dostala výjimku EU, aby zachránila spalovací motory po roce 2026,...
Německý ministr dopravy Volker Wissing je proti zákazu prodeje nových spalovacích motorů v roce 2035. Ovšem pouze v případě, že motory budou spalovat výhradně syntetická, nikoliv fosilní paliva.
Za kolik bychom mohli do aut tankovat syntetická paliva, o kterých se teď hodně mluví? Aktuální cena je zhruba desetkrát vyšší než benzin, odhaduje chemik Milan Pospíšil. „Pokud bychom veškerou dopravu v Česku převedli na...
Evropská komise navrhuje, že po roce 2035 umožní prodej nových osobních aut se spalovacími motory, ale jen v případě, že budou využívat pouze syntetická paliva.
Evropská komise (EK) vyhověla některým státům a navrhla povolit po roce 2035 prodej nových osobních aut se spalovacími motory, pokud budou na syntetická paliva. V úterý o tom informovala agentura Reuters s odvoláním na dokument...
Evropská unie bude požadovat, aby auta na syntetická paliva, takzvaná e-paliva, byla stoprocentně uhlíkově neutrální, pokud se budou prodávat i po roce 2035. Uvádí se to v návrhu právního předpisu EU, do kterého nahlédla agentura...
Vedle elektromotorů a baterií zůstává jednou z cest k uhlíkově neutrální budoucnosti dopravy stále i vodík. Svědčí o tom i 200 milionů eur, které teď směřují do Česka na vývoj jeho palivových článků do letadel firmou...
Pražský dopravní podnik (DPP) začne testovat autobus poháněný vodíkem. Jezdit bude od podzimu na lince číslo 170 z Jižního Města na Barrandov. Cílem testu je prověřit technické a provozní parametry. Zároveň tak podnik spolu s...
Automobilový gigant Stellantis testuje 28 svých spalovacích motorů. Skupina se chce ujistit, že mohou jezdit na syntetická paliva, i když na úplném přechodu do elektromobility nic nemění.
Podle německého státního tajemníka na spolkovém ministerstvu dopravy Michaela Theurera by po roce 2035 měla smět na silnice nová auta se spalovacími motory, pokud budou spalovat tzv. e-paliva, která jsou teoreticky uhlíkově neutrální....
Palivové články jsou podle odborníků pohonem budoucnosti. Nikoliv klasické elektromobily, ale elektromobily, které pohání elektřina vyrobená z vodíku. Ženevský autosalon tak přivítal spousty aut s touhle technikou, například koncept...