Na čínském trhu Mazda už figuruje řadu let, ale vážnější úspěchy tam nezaznamenala. Možná se to změní s novým modelem CX-4, který je zatím určen výhradně pro tamní trh.
Mazda ohlásila na autosalon v americkém Los Angeles hned dvě novinky. První je prototyp závodního vozu Mazda Prototype, druhá (a důležitější) je nová Mazda CX-5.
Pokud bychom měli hledat jednu automobilku, která jde zcela proti hlavnímu proudu, je to jednoznačně Mazda. Další z řady motorářských novinek je informace o tom, že diesel neumřel a na řadě je novinka třikrát přeplňovaná.
Už to nebude dlouho trvat a Mazda představí nové auto. V listopadu se pravděpodobně ukáže nová Mazda 3, současnému modelu je dnes už pět let. Novinka by měla víc zatlačit auto do designu automobilky a hlavně ho technicky omladit.
O nové Mazdě CX-5 jsme věděli s předstihem několika měsíců. Ale až na konci října jsme se dozvěděli, že se premiéra odbude v Los Angeles. Premiéra už proběhla a my můžeme říct, že nová Mazda CX-5 vypadá dobře, ale žádná...
Automobilový svět jde jedním směrem, Mazda většinou ale pluje proti proudu, nebo alespoň napříč. Zatímco většina světových automobilek zmenšuje motory i auta, Mazda plánuje vstoupit na trh luxusních aut se šestiválcem.
Japonská automobilka Mazda má dobrou zprávu pro všechny nadšence do kultovního sportovního vozu MX-5. Nová generace dorazí a bude opět zaměřená na zábavu z jízdy.
Automobilka Mazda překvapivě uvedla, že nový elektrický sedan EZ-6 se dostane i na evropské trhy. Původně se s ním počítalo především pro Čínu. Stane se přímým konkurentem pro BMW i4 nebo Teslu Model 3.
Sdílení platforem se dotkne i japonské automobilky Mazda. Podle posledních zpráv bude nová Mazda 2 stát na základech hybridní Toyoty Yaris. Podle výrobce se jedná o úsporný krok, ze kterého budou obě strany profitovat.
Mazda vyvíjí novou generaci Wankelova motoru. To víme už dávno. Ovšem novinka je, že vlastně ne pro sebe, a navíc ne jako pohonnou jednotku. Ale pro Toyotu a jako generátor elektrického proudu.
Mazda odtajnila svou novinku pro nadcházející autosalon v Pekingu. Půjde o nové SUV nazvané CX-4. Zatím je k dispozici jediný snímek, který ani automobil neukazuje celý.
Mazda nevzdává vývoj sporťáku s motorem s rotujícím pístem. Pro americký trh by mohl vůz, který by byl duchovním nástupcem modelů RX, mít dokonce dvourotorový Wankel.
Stále více představitelů značek se pro média nechává slyšet, že vzdávat se naftových motorů je holý nesmysl a že to dělat nebudou. Po Porsche a Mercedesu se přidala i Mazda.
Dvouapůllitr pod kapotou, pohon všech kol ve standardu, masivní střešní nosič a jízdní režim pro nezpevněný povrch - tím se chlubí Mazda CX-50, která se začne v příštím roce prodávat v Americe.
To, že je Mazda MX-5 fantastické auto, nemusíme nikoho přesvědčovat. Léta už tohle auto plní úlohu nenápadného skvostu v automobilové nabídce. A co teprve, když dostane úpravu pro velmi solidní výkon.
Malý roadster Mazda MX-5 je jedním z nejlepších automobilů, které jsou vyráběny ne proto, aby nabízely nějakou užitkovost nebo extrémní výkony, ale pro radost z jízdy. Přesto autu chybělo pár koní navíc. To se mění.
Mazda by mohla jakožto malá a samostatná automobilka elektrická auta stavět jen do počtu, ovšem rozhodla se to neudělat. Její systém pro vektorování točivého momentu bude pracovat i v hybridech a elektromobilech.