Sovětská verze moderních dějin je podle zprávy BIS problémem pro současné vzdělávání. Ostrá kritika ve výroční zprávě mířila na školy zejména kvůli výuce dějepisu a literatury. Pedagogové ale nejsou se zněním zprávy BIS...
Podle výroční zprávy Bezpečnostní informační služby je výuka především moderních dějin poplatná ruskému úhlu pohledu. Nesouhlasí s tím jak historici, kteří napsali učebnice dějepisu, tak učitelé, kteří ho vyučují....
10. března 1948 se odehrálo bezpochyby nejzáhadnější úmrtí moderních dějin Československa. Až v poslední době však badatelé odhalují temné stopy v případu, který je obestřen mnoha neznámými, stejně jako konspiračními...
Během plánované revize rámcových vzdělávacích programů (RVP) chce ministerstvo školství zajistit i prostor pro vyváženou výuku moderních dějin na školách. Uvedlo to po schůzce svých zástupců s ředitelem Bezpečnostní...
Mnichovská dohoda a otázka „měli jsme se bránit“, to jsou možná nejčastěji probíraná témata moderních českých dějin. Přesto lze ještě stále upozornit na jejich méně známé a překvapivé pojetí.
Namísto memorování a leninského „Učit se, učit se, učit se!“ přichází nové motto informačního věku: „Učit se, jak se učit.“ Tenhle recept budou totiž dnešní prvňáci potřebovat až do seniorského věku, říká...
„Pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí“ řekl Milouš Jakeš, myslí si dle průzkumu třetina mladých lidí. Víte, proč se říká sametová revoluce? Co bylo Několik vět nebo Charta 77? A jak byste přeložili zkratky...
Nedávné výročí ukázalo, že i 75 let po nejbolestivějším momentu japonských moderních dějin je téma atomového bombardování Hirošimy a Nagasaki stále živé. Vášně budí problém kompenzace přeživších i výroční proslovy...
Národní muzeum otevřelo ve své nové budově expozici českých dějin 20. století. Jedná se o nejrozsáhlejší expozici moderních dějin, jaká kdy v Česku vznikla. Začíná první světovou válkou a končí vstupem ČR do EU.
Více než polovina žáků dosáhla v testu znalostí moderních dějin České školní inspekce minimální či nedostatečné úrovně. Z výzkumu vyplývá, že problémem je především málo času, který učitelé této části historie...
Školy by neměly učit dějiny od těch nejstarších, stává se potom, že děti neznají novodobou historii naší země. To se ukázalo i v anketě iDNES.cz mezi mladistvými, kteří většinou netušili, co se stalo v srpnu 1968. Učitel...
Větší důraz na výuku moderních dějin by mělo klást téměř sto gymnázií a středních škol zřizovaných Jihomoravským krajem. Spolupráci s projekty jako jsou „Příběhy našich sousedů“ doporučil Výbor pro výchovu,...