Zvýšení bezpečnosti provozu a současně zkrácení jízdních dob vlaků umožní právě dokončovaná rekonstrukce celkem šesti železničních přejezdů na středočeské trati z Poříčan do Nymburka. Správa železnic na nich dnes...
Správa železnic dokončila modernizaci a elektrizaci vytížené regionální trati Olomouc – Uničov. Jde o vůbec první trať v České republice, na které budou všechny jízdy vlaků sledovány evropským zabezpečovačem ETCS. Mobilní...
Správa železnic slavnostně ukončila prorážku tunelu Deboreč. Tunel dlouhý 660 metrů, který je důležitou součástí modernizace trati Sudoměřice u Tábora – Votice, v budoucnu přispěje ke zkrácení jízdních dob vlaků. Práce na...
Správa železnic pokračuje v přestavbě uzlu Přerov. Po celkové rekonstrukci samotné železniční stanice přišla na řadu nedaleká výhybna Dluhonice a přilehlé mezistaniční úseky.
Správa železnic vybrala projektanta rekonstrukce a elektrizace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí. Stavba s plánovaným začátkem v závěru příštího roku umožní vedení přímých elektrických vlaků z Vídně přes Gmünd...
Správa železnic vybrala projektanta rekonstrukce trati pod pražským Nuselským mostem. Projekt pro frekventovanou spojnici od vinohradských tunelů po most na Výtoni vypracují společnosti SUDOP Praha a METROPROJEKT Praha, které podaly...
Správa železnic bude mít v příštím roce na obnovu tratí a stanic k dispozici 62,7 miliardy korun. To je téměř o miliardu víc než letos. Rekordních 39,3 miliardy půjde na investice, díky tomu odstartuje například modernizace...
Velká část odměn generálního ředitele Správy Železnic Jiřího Svobody, jeho náměstků a dalších vedoucích pracovníků bude od příštího roku záviset na tom, jak budou železničáři zvládat výluky. Patnáct procent odměn bude...
Správa železnic (SŽ) spustila nový portál, pocitovou mapu, která veřejnosti umožní zapojit se do přípravy výstavby vysokorychlostní trati (VRT) v Praze. V pocitové mapě lidé mohou vyznačit místa, která jsou pro ně hodnotná či...
Správa železnic (SŽ) vypsala třetí tendr na nový most u Červené nad Vltavou na Písecku. Původní ocelová konstrukce z roku 1889 nevyhovuje, na trati tak nelze využít některé typy vlaků.
Správa železnic se zabývá výhledovým zabezpečením tratí, na kterých je v současnosti zjednodušený způsob řízení dopravy podle předpisu D3. Celkem se jedná o 80 úseků na 78 tratích, které byly na základě provozně-technického...
Společný česko-německý projekt vysokorychlostní trati (VRT) z hlavního města do Ústí nad Labem a Drážďan představuje Správa železnic na tradičním železničním veletrhu InnoTrans v Berlíně.
Správa železnic hodlá i v letošním roce pokračovat v nastaveném tempu modernizací a oprav tratí, stanic i výpravních budov. Umožní to alokovaná výše finančních prostředků od Státního fondu dopravní infrastruktury, která...
Správa železnic podepsala na konci února smlouvu se zhotovitelem celkové rekonstrukce mostu přes Karolinino údolí v obci Vilémov u Šluknova na železniční trati Rumburk – Sebnitz. Ta zajistí udržení sjízdnosti této přeshraniční...
Správa železnic zahájila rekonstrukci čtyř kamenných klenbových mostů na trati 124 mezi zastávkami Deštnice a Želeč na Lounsku. Všechny pocházejí ze 70. let 19. století, tedy z doby výstavby někdejší Buštěhradské dráhy v...
Správa železnic provádí od konce loňského roku revitalizaci trati Lovosice – Česká Lípa. Už příští týden postoupí práce do další fáze, která si vyžádá nepřetržité výluky.
Správa železnic v souladu s vládním usnesením z roku 2017 připravuje výstavbu vysokorychlostních tratí (VRT) v České republice. Těsně před dokončením jsou studie proveditelnosti Praha – Brno – Břeclav a Brno – Přerov –...
Centrální komise Ministerstva dopravy schválila záměr projektu na rekonstrukci trati z Ústí nad Labem do Chabařovic. Díky kladnému stanovisku může Správa železnic úspěšně pokračovat v přípravě stavby na další části takzvané...