Kdy budou české vlaky jezdit rychlostí 320 kilometrů v hodině? „Myslím, že zlomový by mohl být rok 2033 až 2035,“ říká v rozhovoru šéf Správy Železnic Jiří Svoboda.
Zástupci Správy železnic několikrát týdně vyjíždějí do míst, kudy mají po roce 2030 svištět vlaky rychlostí až 320 kilometrů v hodině. V debatách s místními nejčastěji čelí dotazům na hluk a odprodej pozemků.
Mým snem je, abychom se v co nejkratší době dočkali rychlých spojení. Myslím si, že jsme je už dávno měli mít, říká ředitel Stavební správy západ Správy železnic Petr Hofhanzl.
Rychlovlaky v Česku nejdřív zamíří na Moravu. Nejvíc otazníků železničáři vyřešili v okolí Brna, stavbu mohou začít „spojnicí“ hlavních měst zemí V4. Postupně ladí detaily tratě. Do léta vyřeší i způsob...
Do roku 2040 by měla být hotová síť vysokorychlostních tratí (VRT) v Česku. V Rozstřelu to potvrdil Martin Švehlík, zástupce ředitele Stavební správy vysokorychlostních tratí Správy železnic. Jako první by měla být dokončena...
Další část plánovaných prací Správy železnic (SŽ) na zdvojkolejnění Branického mostu dnes a v neděli omezí vlakovou dopravu mezi Prahou a Berounem. Vlaky nepojedou mezi smíchovským a radotínským nádražím oba víkendové dny...
„Z Prahy do Brna znovu v normálním čase. Další masivní výluky už letos nebudou.“ Jiří Svoboda, generální ředitel Správy železnic, byl hostem SZ Byznys.
Stávající mapa byla spuštěna v roce 2019 a obsahuje základní informace o investičních akcích Správy železnic, významných opravných pracích a připravovaných Rychlých spojeních včetně vysokorychlostních tratí. Upravená verze...
Uprchlíky zatím stěhovat nebudeme. Co bude po 31. květnu, to zatím nikdo neví, řekl v rozhovoru pro iDNES.cz generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. K poslednímu květnu mají na hlavním nádraží ukončit činnost všechny...
Rychlovlaky mají jezdit po Česku více než třísetkilometrovou rychlostí. Správa železniční dopravní cesty zpracovává studie proveditelnosti. První stavební povolení chce získat v roce 2025.
Správa železnic (SŽ) bude v příštím roce pokračovat ve zdvoukolejnění trati Pardubice – Hradec Králové. Jeden úsek je hotový, druhý je v přípravě a třetí se bude stavět příští rok.
Do roku 2023 plánuje Správa železnic dokončit jednání o umístění vysokorychlostních železničních tratí v krajině. Druhá polovina tohoto desetiletí by tak už měla být ve znamení výstavby nových tratí. Ty budou až na výjimky...
Správa železnic připravuje modernizaci dalšího úseku podkrušnohorské magistrály. Hledá zhotovitele rekonstrukce trati z Kyjic do Chomutova, jejíž součástí je 418 metrů dlouhá Vrskmaňská estakáda.
Až dvousetkilometrovou rychlostí by měly jezdit vlaky z Plzně do Bavorska. Správa železnic začíná projektovat novou trať ze západočeské metropole do Stodu, která se stane součástí moderní trasy až na státní hranice.
Další významný uzel na síti Správy železnic čeká rozsáhlá přestavba. Správce drážní infrastruktury slavnostně zahájil celkovou modernizaci stanice Pardubice hlavní nádraží.
Nový šéf Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jiří Svoboda rozjede reorganizaci. Cílem je snížení počtu odborných útvarů o čtvrtinu a výměna vedení některých oblastních ředitelství. Změní se především struktura...
Evropský zabezpečovač ETCS, který od ledna funguje na hlavních železničních koridorech v Česku, dál při výpadcích nechtěně zastavuje vlaky. Podle Správy železnic je zhruba jednoprocentní chybovost zabezpečovače nízká, pro...
Trať u obce Milavče na Domažlicku, na které se ve středu čelně srazily dva vlaky a kde jsou hlášeni tři mrtví, je podle Správy železnic standardně zabezpečená. Nejmodernější systém (takzvaný ETCS), který by vlaky v případě...