Škody Rapid a Rapid Spaceback jsou na trhu čtyři roky, nyní prošly modernizací. Vedle kosmetických vnějších změn je důležité to, že základní verze pohání nový motor o litrovém objemu. Projev nové motorizace boří předsudky.
Šéf vývoje motorů a podvozků ve Škodě Auto Martin Hrdlička odmítá, že se z Mladé Boleslavi stane benzinový skanzen, jemuž ujíždí elektroautomobilový svět. Je totiž přesvědčen, že klasické spalovací motory ještě...
Škodu Favorit si pamatuje snad každý, na silnicích jich v 90. letech jezdily houfy. Důležitost favoritu byla však pro život automobilky mnohem větší – právě na jeho základě měly zahraniční automobilky zájem do Škody vstoupit....
Novým šéfem technického vývoje hlavní značky Volkswagen se má stát jednapadesátiletý šéf výzkumu a vývoje české divize Škoda Auto Frank Welsch. Uvedl to dnes německý časopis Auto Motor und Sport, který se odvolává na zdroj z...
Novým šéfem technického vývoje hlavní značky Volkswagen se má stát jednapadesátiletý šéf výzkumu a vývoje české divize Škoda Auto Frank Welsch. Uvedl to dnes německý časopis Auto Motor und Sport, který se odvolává na zdroj z...
Nečekaně bídně zahájil mistrovství světa v rapid šachu nejlepší hráč současnosti Magnus Carlsen. Norský favorit prohrál na úvod šampionátu v Petrohradu s protivníky, kteří jsou ve světovém pořadí hluboko pod ním. Další...
Názory na budoucí vývoj automobilových motorů se různí. Někdo říká, že nezemřou, jiní, jako například šéf vývoje Seigo Kuzumaki z Toyoty, jim dává posledních 33 let.
Škoda Auto si letos připomíná třicet let od začátku výroby modelu Favorit. Dost možná nejzásadnější vůz v historii značky se rodil rychle, i přesto byl velice kvalitní a konkurenceschopný. A to i na trzích mimo země východního...
Produkce Škody byla v polovině osmdesátých let zoufale zastaralá a na model s pohonem předních kol, tedy Favorit, se ještě čekalo. Přitom hatchbacky z jiných socialistických zemí se už takto vyráběly. Lada Samara, Oltcit nebo Yugo 45...
Škoda Favorit, první skutečně moderní auto tehdejšího AZNP, se veřejnosti poprvé představil 16. září 1987 na 29. mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně. Do Mladé Boleslavi přilákal koncern Volkswagen, který zachránil...
Za nepřímého nástupce Škody Rapid je považována Scala, dočkáme se ale i nové generace Rapidu. Ruské zastoupení uvolnilo druhou designérskou skicu novinky. Liftback s novou tváří bude primárně určen právě pro ruský trh.
Mladoboleslavská Škoda u příležitosti 30 let od světové premiéry modelu Favorit připravila ve svém firemním muzeu speciální výstavu. Na ní jsou k vidění zejména méně známé prototypy a fotografie.
Byla to oprava Škody Rapid, nebo její záchrana ze spárů odtahovky? V každém případě, když po dálnici jede auto, kterému zpod zadní nápravy trčí oj přívěsu, je šokující a komické zároveň.
Jaderná elektrárna Temelín slaví 20 let. Bývalý ředitel Bohdan Zronek vzpomíná i na fámy při spuštění. „Museli jsme dokazovat, že z věží stoupá opravdu jen čistá vodní pára, že radiační situace v areálu i okolí je...
Škoda sice téměř opustila řadu Greenline, zákazníkům však nabízí čím dál větší paletu vizuálně odlišených verzí jinak technicky identických aut. Novinkou je Rapid Scoutline, brzy se s tímto přidaným jménem v názvu...
Škoda sice téměř opustila řadu Greenline, zákazníkům však nabízí čím dál větší paletu vizuálně odlišených verzí jinak technicky identických aut. Novinkou je Rapid Scoutline, brzy se s tímto přidaným jménem v názvu...
Menší změny na Fabii a Superbu, dosud nejsilnější Kodiaq, ale také revoluce u modelové řady Rapid, z níž vzejde třetí vůz kategorie SUV. Z několika důvěryhodných zdrojů ve Škodě Auto jsme sestavili přehled novinek, které...