Kvůli plánu Správy železnic odstranit z centra Prahy významnou technickou památku, železniční most pod Vyšehradem, a nahradit ji jinou konstrukcí vznikne poprvé u nás mezinárodní posudek o dopadu na památkovou rezervaci...
Pražský magistrát a Institut plánování a rozvoje (IPR) představil návrh podoby nového železničního mostu mezi Výtoní a Smíchovem v případě, že by nedošlo k rekonstrukci stávající konstrukce, která je v žalostném stavu. S...
O budoucnosti mostu mezi pražskou Výtoní a Smíchovem se debatuje už roky. Jestli se výstavba nového mostu, nově se třemi kolejemi, nakonec zrealizuje, může ovlivnit posudek památkářů. Šetření proběhne letos.
Most mezi Výtoní a Smíchovem možná čeká úplně jiný osud, než bylo plánováno. Praha totiž navrhuje, aby se nynější počet kolejí rozšířil ze dvou na tři. Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) souhlasila se...
Praha preferuje rozšíření železničního mostu mezi Výtoní a Smíchovem na tři koleje, což by zvýšilo kapacitu metropolitní železniční sítě. Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) souhlasí se zpracováním posudku...
V Praze budí velké diskuze budoucnost železničního mostu ve Výtoni. Správa železnic (SŽ) má jasno: ocelová konstrukce mostu je už za hranicí své životnosti a je třeba ji nahradit novým řešením. Proti se však staví opozice, jež...
Budování moderní železnice na území metropole pokračuje, Správa železnic hledá projektanta stavby nového tříkolejného mostu na Výtoni. Jedná se o další klíčový krok pro zajištění bezpečné a kapacitní železnice nejen na...
Unikátní nýtovaný Železniční most, který už 120 let spojuje pražský Smíchov s Výtoní, zůstává památkou. Přestože Správa železnic nedosáhla odstranění památkové ochrany, hodlá vypsat architektonickou soutěž na most nový...
Stát a Správa železnic (SŽ) budou pokračovat v přípravě nové vrchní konstrukce železničního mostu na Výtoni. Zároveň budou ve spolupráci s Prahou hledat místo, kde by mohla původní konstrukce dále sloužit jako most....
Institut plánování a rozvoje vytvořil návrh nové podoby železničního mostu na pražské Výtoni, konstrukci v něm přebarvil na červeno. Plán by se ale realizoval jen v případě, pokud odborníci rozhodnou, že je most neopravitelný....
Pražští památkáři si objednali novou studii železničního mostu na Výtoni, která měla ukázat, zda jej lze opravit. Kloknerův ústav ČVUT však potvrdil, že životnost mostu je maximálně dalších pět let a opravit lze jen malou...
My, níže podepsaní žádáme Ministerstvo dopravy, Správu železnic a Magistrát hlavního města Prahy, aby společně akcelerovali činnosti a úkony směřující ke stavbě nového mostu na pražské Výtoni, jehož vítězný návrh vzešel...
Každých zhruba pět až deset minut se rozechvěje konstrukce více než stoletého mostu přes Vltavu na Výtoni a s lomozením po něm projede osobní vlak. Nákladní už sem nesmí, osobní musí jet omezenou rychlostí na 20 kilometrů...
Odborníci z evropské poradenské agentury Jaspers po zhodnocení variant dalšího řešení nevyhovujícího stavu železničního mostu na pražské Výtoni dospěli k závěru, že nahrazení stávající konstrukce novou bude levnější,...
Diskuse o potřebnosti nového většího mostu na pražské Výtoni už jsou minulostí. O osudu železničního mostu rozhodne jediné vyjádření. Konkrétně půjde o vyjádření organizace UNESCO, zda rozebrání stávající památkově...
Správa železnic reaguje na debatu, která se rozproudila mezi veřejností po vyhlášení vítězného návrhu mostu na pražské Výtoni. Na nejčastější otázky odpovídáme v následujících bodech:
Stát a Správa železnic (SŽ) budou pokračovat v přípravě nové vrchní konstrukce železničního mostu na Výtoni. Zároveň budou ve spolupráci s Prahou hledat místo, kde by mohla původní konstrukce dále sloužit jako most....